En knasig morgon

Inatt(eller imorse, väldigt oklart) drömde jag att jag sakta men säkert dog och skrev samtidigt sms med kära fjant som satt bredvid mig. Jag drömde att hon skickade ett litet längre sms till mig med massa fina ord och innan jag hann skriva massa fint tillbaka dog jag. Tragiskt? absolut, men det fortsätter.
 
Det sägs ju att man inte kan dö i en dröm, för dör man i en dröm vaknar man alltid upp i samma veva, annars är man död på riktigt. Jag vill bara påstå att min dröm fortsatt läänge efter att ja redan hade dött och detta slog mig ett bra tag efter att jag vaknat och paniken slog då in. "Ante, jag kanske är död på riktigt.. är jag vaken eller drömmer jag?!!" Varav jag fick ett relativt hårt nyp i kinden och ett svar som löd "Nej, du är vaken." efter att ja tjuit som en liten flicka. Jag tänker klura vidare på detta.. Träningen för dagen är i alla fall klar och nu sitter jag på jobbet och ser just min kära kund springa förbi med rulatorn och undrar om hon gått vilse eller bara ska kika in den tomma lokalen lite extra idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0