Duktig flicka

Än en gång sitter jag på jobbet och tittar ut över en ödelagd lokal. Ne det var vell att ta i, men det är iaf en väldigt lugn måndag idag med någon enstaka drop in hittills. Hoppas på lite rörelse nu efter lunch, syster skulle vell kanske titta förbi efter hon hade tränat(inte för att d löste salongens nuvaramde bekymmer men trevligt sällskap).

Jag känner mig som en duktig flicka idag dock. Inte varje dag det händer. Jag klev nämligen kaxigt upp 5.30 med känslan att ja ägde hela världen ungefär, tog mig vidare till tvättstugan efter att ha fått en förvånad blick från pöjken(som förmodligen fundera om grisar kunde flyga numera också), när ja väl var framme i tvättstugan och skulle visa att ja ägde lite till, klantade jag såklart till det och allt resulterade i att jag stod å tryckte på massa knappar i panik utan någon vidare förändring. Efter detta drog ja mig till gymmet där "konstiga blicken nr 2" kom från han som kravlat sig upp ur sängen nyligen, han undrade om ja inte höll på tvätta.. där flikade ja in min lilla förmåga att kunna göra två saker samtidigt(på distans dessutom) innan ja med stolta steg begav mig mot gymmet. Jag behöver nog inte nämna att ja även hängde tvätten sen när ja kom tillbaka(lite stolt här), allt var tajmat som Jamie oliver planerar att tajma fläskotletten(vettefan va han lagar men..) med potatisen ungefär.

Nu vidare till bilen.. motorvärmarn var ställd på rätt tid denna morgon och jag var överlycklig! tills jag insåg att ja gömt sätta i sladden. "Kall-start" på dagen(ha ha ha)
Hoppas på att briljera resten av dagen också. Oddsen är låga, men hoppas kan man alltid göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0