Jag fullkomligt älskar det!

Har vare på middag ikväll hos melin med familj som sagt, christopher lagade maten (men anna hackade baconen och löken!) och det var sjukt gott. Som maten han gjorde på nyår (d va seriöst det godaste ja har smakat på nånsin!) mat alltså, jag fullkomligt älskar det! Christopher daddano är min nya favorit kock numera och puttar ner jamie oliver till en andra plats då han aldrig låter mig smaka på han verk. en annan sak.. cheesecaken som ja tror lotta hade gjort(melins mamma) var så sjukt god, nu vill ja ha cheesecake och kan inte sluta tänka på det. Kanske ska börja skriva om mat istället. en Idé.

Idag vaknade jag klockan två och fick skynda mig iväg till bussen och handla lite godis till asken som mamma hade scrappat ihop till melin då ja inte hunne köpt nån present, sen gick ja vidare till gymmet, gymmade mitt snabbaste gympass hittills, hoppade på bussen, duschade, sminkade mig, fixade lite och hoppade på nästa buss mot middagen. ek skjutsade hem mig senare och nu sitter ja här och har just ätit en påse med nötter.. ajdå.

PHOTOSHOP-DILERIUM..
Men men, tog inte med mig kameran som vanligt men ja kan bjuda på en före och efter bild som ja tycker är så intressant. En bild på emma och kungen som ja inte tog för så länge sen och ja tycker det är så himla coolt hur mycket bättre en bild kan bli. Ja menar, när man tittar på den på kameran när man först tar den så tänker man, å va bra ljuset blev, eller vilka fina färger men när man väl börjar trixa med bilden så inser man att det inte alls var så bra. Första bilden är originalet och den är ganska tråkig när man ser den tillsammans med de andra resultaten. Den andra bilden är ett resultat som ja vart jätte nöjd med förut men sen så började jag trixa lite med original bilden igen efter ja tittat på lite PH info och lärt mig lite nya effekter och insåg att d blev sån himla stor skillnad. Den sista bilden är alltså det sista resultatet och jag älskar bilden. Jag tycker om starka färger i bilderna även om vissa kan tycka att det ser överredigerat ut så tycker ja det är så himla fint. Man ser verkligen personerna.





Nu ska jag starta en film och sova sen, imorgon ska ja inte göra nåånting under dagen, bara ta det lugnt, kanske en promenad men ta det riktigt lugnt.
Godnatt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det svider i mitt lilla hjärta... PH? Vadå, Lena Ph eller? Nichole :( Det förkortad PS... S!



Ok? :)

2011-01-09 @ 21:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0