NORRLAND.

Nu är man hemma från stockholm igen, känns både skönt och tråkigt. Jag och Märta har haft det sjukt kul under tiden vi va där men det har även haft sina törnar. Jag vet inte vart jag ska börja men jag antar att en bra början är att berätta att vi glömde biljetterna de första vi gjorde på onsdag morgonen, oväntat. Turen vände och vi lyckades ta oss på bussen och resan va då igång!

5 - 16 e AUGUSTI har vi..
..Umgåtts med faster och kusin dennis, fotat (ovanligt lite), kommit överens med tunnelbanorna, lagat mat på helvetes spisen som roligt nog va en gas-spis.. höll på göra i brallan varje gång vi startade spisen och även när brandalarmet gick igång. Vi shoppade, fikade(fortfarande upprörd över att dom tar över 30 spänn för en sketen liten morotskaka), hyrde film, köpte en jävla massa ben & jerry´s(half baked, mums), satt på balkongen och spelade "vem där" och hade allmänt damp.
Vi hade sjukt härligt väder första veckan men när vi väl skulle ut på grönan, ung08 och the voice konserten så höll vi på drunkna av allt regn och dö av alla hårda hagel skott i skallen. Vi övergav varandra på grönan och tog oss hem skilda vägar(applåder för d förresten) och inte nog med de så står vi ihoptryckta i mitten av typ 25.000 pers på lördag kväll under the voice konserten då nån får för sig att en tårgasattack va en bra idé, d va en upplevelse man sent glömmer. Vad är bättre avslutning på en resa än att bli mosad och ihjälgasad?
Sen ska jag ge er ett tips.. ring inte en taxi och förvänta er att bli hämtad om du inte har en blekaste aning om vart du befinner dig, halleluja. Vill bara påpeka att märta stoppar all mat i ugnen men grillkorvar kokar hon.
Kortfattat och fint d där!

bilder och annat sjukt från resan dyker upp så småningom.
HEPP HEPP.

Dagens.
Halsen värker nått enormt, jag är hungrig och har just solat med johanna. Nu ska jag träna och slappa innan jag hitte på nå me johanna ikväll.

hadé!


Kommentarer
Postat av: märta

hahahahahhahah <3 bra sammanfattning :D TACK FÖR VÄRLDENS BÄSTA 10 DAGAR.

2009-08-18 @ 21:32:07
URL: http://myspace.com/martamusicsweden
Postat av: Frida

haha, det verkar som att ni har haft det schysst! Om inte annat så vet ni ju hur judarna kände sig under kriget, mosade och gasade. Höhö.

2009-08-18 @ 21:35:19
URL: http://ibakhuvudet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0