Australian Shepard!

jo, såhär ligger d till.. Jag har alltid velat ha en hund men aldrig fått tillåtelse, men nu, nu har jag på nått sätt lyckats glimta med ögat och fått tillåtelse!! tjoho kan man tycka men sen så äre ju så att jag får fixa med pengarna själv.. ja där sket d sig lite då hunden jag vill ha har en förmåga att vara riktigt dyr! men, jag har tänkt att jag lägger ner verkligen allt på att spara, sommarjobb, bidrag i jul-och födelsedags presenter osv, har jag tur så kanske d blir en hundvalp till sommarn 2010, annars väntas d i ett år till.

(Australian Shepard).

Hunden jag vill ha är en Australian Shepard, även kallas aussie. Det är en vall-vakt och boskapshund typ och den vill ständigt vara i arbete, alltså är tex agility och andra aktiviterer lämpliga vilket jag skulle kunna tänka mig att hålla på med. Men nu ska vi inte förhasta oss, dealen kanske blir tillbakadragen elr nån annan hake kommer upp, wish me luck!
jag kommer få gå i samma kläder i ett år..


nu är klockan typ snart två och jag har inge liv för tillfället så jag ska kolla på "The fast and the furious". kollade just på 3an av alla dom filmerna hemma hos pappa, har även lånat med mig tvåan från pappa, så nu blire film, Godnatt!

Kommentarer
Postat av: märta

åååh, gud vad kul :D <3 men låt inte det här förstöra våra sommarplaner nu!

2009-04-13 @ 10:38:10
URL: http://singoursong.blogg.se/
Postat av: Mamma

.....suck!!! vovvar hårar ju... Men det ska bli kul att se Nichole Floffson danmmsuga typ varje dag.....host host

2009-04-13 @ 12:52:36
Postat av: Ek

Sweet :D

2009-04-13 @ 15:01:19
Postat av: Ulliz

Kanske inte direkt den bästa rasen att ha när man bor i lägenhet med tanke på hur lätt de blir uttråkade.. ;)

2009-04-13 @ 19:45:53
URL: http://unicorn.blogg.se/
Postat av: Anna

Så länge man aktiverar hunden så spelar det ingen roll hur man bor. Var någon tjej som bodde med 2 st schäfrar i en lägenhet (funkade finfint) så det spelar som sagt ingen roll :) Lycka till! Aussies är jättefina, ett tips är att kolla hos olika kennlar, vissa brukar kunna låna ut deras tikar på foder med krav om att dom får ta kullar på dom ibland.

2009-04-13 @ 20:00:14
URL: http://animation.blogg.se/
Postat av: Anna

Och man kan ju alltid satsa på en blandras annars :) Är ju trots allt individen som är viktigast ^^ s" rel="nofollow">http://www.blocket.se/vi/20834217.htm?ca=3s

2009-04-13 @ 20:10:21
URL: http://animation.blogg.se/
Postat av: Mormor

Men då har dina ögon glimtat bra.Dammsuga kan man

kanske hoppa över ibland fast då säger väl mamma ursch och fy för hundhår.

2009-04-14 @ 12:46:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0