Det goda och.. sämre(?!) samvetet

Idag är det torsdag vilket betyder långdag på salongen då vi jobbar till 19. Det betyder däremot också att vi öppnar kl 10(dvs. 1h sovmorgon!) och den där timman fick mig tydligen att känna mig fri som fågel. En timma.. ja men då hinner man ju utbilda sig till makeup arstist, laga 3 satser med bullar och springa jorden runt ett varv. Så kändes det. Så var inte fallet. 
 
Mina första ord denna morgon till pöjken var "Jag vill inte kliva upp", varav jag fick den peppande hjälpen ja sökte till svar, "Ligg kvar då". Min hjärna ställde då in sig på "Ligg kvar nichole, Ante tyckte också det!" Så i cirka 30 min kände jag denna frihet innan mitt andra "sämre" samvete(eller var det d goda samvetet?) ryckte upp mig ur sängen och släpade ner mig till gymmet likt förbannat. Efter lite svett och tårar(inga tårar, lät bara mer spännande) så var det bara att dra mig tillbaka och göra mig klar för jobb. 
 
Idag har det inte hänt något konstigt, motorvärmaren var rätt ställd, sladden var ikopplad och jag misstänker inte att jag är död men lever vidare i en väldigt verklig dröm osv. Det här kommer bli en bra dag. Peppar peppar.

Kommentarer
Postat av: Maritha

hahahaha.... om inget konstigt händer så ÄR DET EN DRÖM!!!! VAAAAAAKNA FLOFFY VAAAAAKNA SÄGER MAMMA!!!

;)

2014-01-30 @ 13:38:56
URL: http://www.marithaskortochscrap.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0